Avtalsvillkor Vetbutiken
Vid beställning från Vetbutiken (Vetmobilen AB) träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Om det förekommer felaktigheter, till exempel felaktigt pris eller tryckfel/felskrivning i orderbekräftelsen förberhåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. För privatpersoner följer Vetbutiken konsumentköplagen, respektive köplagen för företag. Endast myndiga personer får handla i butiken.
Tillägg, ändringar och att avbryta en order kan du endast göra innan det att ordern är skickad från Vetbutiken.
Betalningsvillkor
Gäller för privatpersoner och företag inom Sverige. För närvarande tar vi betalt via Swish 1230734483 (Vetmobilen AB).
Vi reserverar oss för momsändringar, prisändringar som står utanför vår kontroll. Större kvantiteter kan offereras på begäran. Moms är inräknad i alla priser i Vetbutiken.
Leveransvillkor
Vetbutiken visar fraktavgiften i direkt samband med beställningen. Om fel adress uppges vid beställningen faktureras extrakostnad för frakt.
Leveranssätt är via Postnord, och vi packar och skickar din order normalt inom 1-2 arbetsdagar efter erhållen betalning.
Paketet ligger kvar 14 dagar. Skulle paketet inte hämtas, skickas det åter till oss. För paket som inte hämtas ut förbehåller vi rätten att debitera kostnader för returfrakt och hanteringsavgifter med 250 kronor. Då det är förskottsbetalning dras 250 kronor från det inbetalda. Resterande skickas tillbaka via swish beroende på vad du har valt. Alternativt skickas en faktura till dig på kvarvarande belopp.
Äganderättsförbehåll
Alla varor förblir Vetbutikens egendom till dess den fulla betalningen är erlagd.
Om du upplever att det saknas gods eller fel gods levererats ska du anmäla detta till Vetbutiken via mejl: info@vetmobilen.se inom 8 dagar från försändelsens ankomst. Alla leveranser fotograferas före sändning.
Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden.
Vi återbetalar värdet för den returnerade produkten inom 30 dagar från den dag överenskommelse om återbetalning träffats. Vid överenskommelse om omleverans eller avhjälpande av fel vid reklamation återbetalar vi eventuella fraktkostnader inom 30 dagar från det att vi mottagit den reklamerade varan.
Priser på kampanj- eller rea varor (rea-varor) gäller till utsatt datum eller till varan har tagit slut på vårt lager. I de fall där slutdatum saknas gäller pris till vi väljer att ta bort kampanjen.
Reklamation
Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du inom 8 dagar kontakta Vetbutiken via mejl: info@vetmobilen.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Vi står för kostnaden vid dessa returer. Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks.
Hantering av personuppgifter
När du handlar av oss på Vetbutiken godkänner du att vi får lagra dina personuppgifter i enlighet med vår Integritetspolicy. All personlig information som du lämnar till oss använder vi bara inom företaget för att kunna ge dig bra service vid dina återkommande köp. Den kan också användas av oss för att skicka dig specialerbjudanden från Vetbutiken och nyhetsbrev.
De personuppgifter vi lagrar i kunddatabasen:
- För- och efternamn
- Personnummer
- Adress
- Telefonnummer
- E-postadress
Ångerfrist
Då du har handlat på internet har du alltid 14 dagars returrätt. Returrätten gäller dock inte brutna förpackningar. Har du lagt en order som du ångrar, ta då kontakt via mejl till info@vetmobilen.se. Kontrollera ditt paket vid mottagande, felaktig eller skadad vara skall reklameras inom 8 dagar. Skicka aldrig en vara utan att ha kontaktat oss först. Du får då information om hur du ska gå tillväga.
Du har rätt att ångra ett postorderköp inom 14 dagar efter du tagit emot varan (ångerfrist). Detta sker genom att du sänder ett meddelande till oss via mail. När vi fått varan i retur och konstaterat att den inte är skadad, gör vi en återbetalning till dig. Bifoga din fakturakopia när du returnera någon vara.
Vi reservera oss för eventuella ”tryckfel” på denna webbsida. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga färger. Detta beror på vilken dator du har och vilka inställningar som är gjorda på den.
Sekretesspolicy
Uppgifter som du lämnar till oss såsom namn, faktura- och leveransadress, mobil- och telefonnummer, ip-nummer, vad ditt köp består av och datum. Dessa uppgifter kommer vi att behandla för marknadsändamål t.ex. nyhetsbrev och erbjudande. Vid varje utskick via e-post eller sms/mms får du även möjlighet att välja bort framtida utskick. Du behandlas då som ny kund vid varje order.
Vi skyddar dina data
Vår målsättning är att du ska känna dig säker på att dina personliga uppgifter respekteras och att de behandlas korrekt enligt dataskyddslagen. Dina uppgifter används endast för avsedda ändamål och skyddas mot obehörig åtkomst. Vi följer GDPR för dina personuppgifter. All dataintrång anmäls till dataskyddsinspektionen.
Personuppgifterna sparas
Enligt bokföringslagen sparas dina personuppgifter i sju år. Vi ser dig som kund under den tid som din garantitid löper på produkter som du köpt av oss.
Övergiven varukorg
Något annat kom emellan och din order blev inte klar. Dina uppgifter sparas automatiskt i några dagar. Vi hoppas du samtycker till behandlingen av dina personuppgifter som anges ovan. Det är frivilligt att lämna personuppgifter och du har rätt att utan någon förklaring få veta vilka personuppgifter vi har sparat. Du kan även själv redigera dina personuppgifter, genom att logga in på ditt konto. Under fliken ”mitt konto” scrolla ned till mitt konto. Där kan du se dina senaste beställningar, adresser, kontouppgifter med mera.